من با افتخار یک محارب ، مرتد، برانداز رژیم، مبلغ علیه نظام جمهوری اسلامی هستم!

 پاینده ایران,مرگ بر وطن فروشان تجزیه طلب

۲۳ آذر ۱۳۸۸

توهین به مقدسات!

نمی دانم دقیقاً از چه زمانی این جملهء « توهین به مقدسات » باب شد و روی زبانها افتاد! اما چیزی که مسلم است؛ هر کسی که اولین خدا را معرفی کرد و اولین پیامبر بود از این جمله استفاد کرده تا در مقابل مخالفانش، از عقیده اش دفاع کند. بعد از آن راه برای قشر روحانیون، در همهء دورانها و قرنها، باز شد، تا بتوانند از این جمله استفاده های شخصی کنند.
در سدهء 16 و 17 گالیله در تائید نظر کوپرنیک مبنی بر ثابت نبودن زمین و گردش آن به دور خورشید باعث شد تا از سوی کلیسا مورد بازجویی و تفتیش عقاید قرار بگیرد.
چون نظریهء او مخالف نص کتاب مقدس بود و آن را زیر سوال میبرد!! وی مجبور به امضای توبه نامه‌ای با این مضمون شد: «در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آنرا منفور و مطرود می‌نمایم.»
یا اینکه آلفرد نوبل که به گردن بشریت کلی حق دارد و اصلاً لازم به توضیح نیست که این شخص بزرگ که بوده یا چه کرده و.... به جرم توهین به مقدسات، بعد از مرگش، تنها نمایشنامه ای را که نوشته بود آتش زدند!!!! ( 1900 میلادی)
و هنوز که هنوزه نه تنها در کشورهای عقب افتادهء اسلامی، بلکه در کشورهای جهان اول این به اصطلاح اَنگ در بعضی موارد برای سرکوب و سانسور بکار گرفته میشود و واقعی ترین حقایق را، به دلیل توهین به مقدسات زیر سوال میبرند و بشریت را از آگاهی محروم میکنند، تا به اهداف خود برسند.
در اینجا یک سئوال بی جواب همیشه برای من بوده و هست که چرا مقدسات!!!!!!!!!!! اگر خدایی وجود دارد و قابل پرستش است، این اوست که تنها مقدس است و با لفظ واژهء مقدسات وجود او نیز زیر سوال میرود! آیا توهین به یک شخص روحانی می تواند توهین به مقدسات باشد؟ آیا توهین به کتاب آسمانی یا پیامبران میتواند توهین به مقدسات باشد؟! این چه خدایست که برای توهین به کتابش یا پیامبرش و یا حتی خودش، دستور قتل یا سانسور میدهد؟! خدای مهربان شما این است؟! یک فرزند وقتی به پدر و یا مادرش توهین کند، علی رقم دلشکنی والدینش، بعد از کوتاه زمانی، پدر و مادر فرزندشان را در آغوش میگیرند و او را میبوسند و همه چیز به همی سادگی تمام میشود! چرا خدای شما اینقدر ظالم و کینه توز است که حتی برای اینکه به یک رهبر یا به امامان شما توهین میشود، و یا حتی عکس کسی را پاره میکنند، توهین به مقدسات شده است!!
امیدوارم روزی جواب سوالم را دریابم.

۴ نظر:

dokhtare koorosh گفت...

با سلام نمیدونم چرا یاد زنده یاد استاد رضا فاضلی افتادم به هر حال روحش شاد هنوزم غم از دست دادنش کمرنگ نشده کاش بود و این روزا رو میدید و به زودی با ما در جشن ازادیه وطن همراه میشد

َشبنم گفت...

سلام آقا فريد.با سپاس از مطلب جالبتون. به نظر من اينكه ارباب قدرت از مقدسات براي حفظ جايگاه خودشون استفاده كنند چيز عجيبي نيست و كاملا هم توجيه پذيره. چون منافعشون اينو ايجاب ميكنه و اونها هم در طول تاريخ به مصداق تا الاغ هست بايد الاغ سواري كرد بر خر مراد نشينيشون ادامه دادند و خواهند داد. اما براي من اين سوال مطرحه كه چرا و چرا و چرا افرادي كه اين مقدسات (مذهبي) در بهترين حالت هيچ سودي براشون نداشته و در بدترين حالت همه انسانيت اونها رو سلب كرده اينچنين ابلهانه سنگ به سينه زنان همه توهين هاي جهان رو نثار اون كساني ميكنند كه مقدساتشون رو مورد انتقاد قرار ميدن و جالب اينجاست كه هميشه آخركار با ژست روشنفكر مآبانه اي از ديگران ميخوان كه به عقايد ديگران!! احترام بگذارند. خميني و جنجال بر پا شده بر سر تصوير ملعونش در مقوله سياست كثيف قرار ميگيره اما بحث توهين به مقدسات موضوعيه كه ميشه از زاويه مشكلات فرهنگي جامعه هم اون رو به چالش كشيد. به نظر من ما ايرانيها بايد ياد بگيريم به مقدسات توهين كنيم(البته به همراه استدلال و منطق) چون تنها از اين طريقه كه ميشه به حساسيت زدايي جامعه نسبت به اين مقولات كمك كرد.

Farid Farkhondeh kish گفت...

دختر کورش
باور بفرمایید قبل از اینکه این مطالب رو بنویسم، از توی وبلاگستان+وبسایتستان وبلاگ آنتی اسلام، وارد سایت استاد رضا فاضلی شدم و فقط صفحهء اولش رو نگاه کردم و برای بار هزارم این جمله را در صفحهء اولش خواندم:

آنقدرخوب و عزيزی که به هنگام وداع حيفم آيد که ترا به دست خدا بسپارم!

او زنده است و همیشه در قلب ما جای دارد.

Farid Farkhondeh kish گفت...

شبنم کاملاً با شما موافقم. حرف حساب جواب ندارد! :-)