من با افتخار یک محارب ، مرتد، برانداز رژیم، مبلغ علیه نظام جمهوری اسلامی هستم!

 پاینده ایران,مرگ بر وطن فروشان تجزیه طلب

۱۵ آذر ۱۳۸۸

مسجد کجاتپه (تپه بزرگ)

مسجدی تازه تأسیس در مرکز آنکارا است، ساخت آن در 1967 میلادی آغاز و در 1987 از سوی بنیاد (وقف) دیانت وابسته به سازمان دیانت ترکیه به پایان رسید.

اهمیت مسجد در اینست که خطبه های نماز عید و سخنرانیهای واعظان آن از طریق شبکه تلویزیونی ویژه در همه مساجدآنکارا هم پخش می شود و دیگر اینکه تشییع جنازه و مراسم بزرگان و مقامات و شهدا نیز در این مسجد برگزار می شود............

راجع به این مسجد اگر توی اینترنت یک سرچ کوچکی کنید یک سری مطالب تکراری می بینید که چند خطش رو من همین بالا نوشته ام!! اما چیزی که برای من بسیار جالب بود و از دیدن آن تعجب کردم؛ اسم امام علی پیشوای شیعیان بر سقف گنبدی شکل این شاهکار معماری بود!! از داخل ساختمان مسجد، نامهای محمد، عمر، ابوبکر، عثمان و علی، با خط کوفی و رنگ طلایی حکاکی شده بود که زیبایی خاصی به معماری مسجد داده بود! از در چوبی مسجد که وارد شدم، به یکی از نماز گزاران گفتم: آیا میتونم از داخل مسجد عکس بگیرم؟! ایشان هم با علامت دست به من فهماند که: خیر! من هم ایرانی بازی ام گل کرد و اصلا اهمیتی ندادم ودرحالیکه دوربینم روشن بود و دریچهء لنز دوربینم رو باز کرده بودم، به خیال اینکه دارم زرنگی میکنم و از نمای داخل مسجد فیلم میگیرم؛ به آرامی توی مسجد تاب میخوردم و لنز رو به سمت بالا و اطراف میچرخوندم، غافل از اینکه دوربین روی وضعیت عکس بود، نه فیلم!!! خلاصه نشد که نشد! وقتی از مسجد بیرون اومدم، خوشحال از اینکه اولین کسی هستم که از داخل مسجد کلی فیلم گرفتم، دوربین رو چک کردم؛ و با تعجب و صورتی کش آورده دیدم که فقط یک عکس تار گرفتم!!! اما قول میدم سفر بعدی که برگرشتم آنکارا، تلافی کنم و کلی فیلم بگیرم

برای بزرگتر شدن عکسها، روی آنها کلیک کنید!








۳ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر فرید گل. آقا یک احسنت بارک الله به شما اول بگم. بابت نکته بینی خشگلی که دارید. کاش من یک ذره از این نکته بینی شما رو داشتم فرید جون. دوم اینکه بابت عسک ها ( عکسها ) خیلی مرسی داری.
سوم. راستی فرید جون میدونی که من مقداری خنگم... گفتید نوشتن اسم حضرت علی در اونجا براتون باعث تعجب بوده. خواستم بدونم از چه لحاظ منظورتون هست؟
چهارم. حالا که شما از ایرانی بازی بودنتون خاطره ای گفتید منم بذارید تا یه خاطره ای بگم. منم داخل مسجدالنبی بودم و از اونجایی که عکس گرفتن قدغن بود منم دوربینم رو گذاشتم توی دستم و رفتم داخل و کنار حرم پیامبر و عکس بگیرم... حالا کلی تو دلم ذوق کردم که عربها رو دست انداختم و نتوانستن مچ منو بگیرن. اقا توی چند تا حالت عکس گرفتم بعد اومدم نگاه کردم دیدم ای وای حتی یکی دونه هم نگرفته!!!! فکر کنم این عربها کاریش کرده بودن که عکس نگیره. بهرحال... گفتم منم یه خاطره ای رو بهتون بگم.
پنجم اینکه خیلی دوستت دارم. ششم اینکه عاشقتم. هفتم اینکه دمت گرم. هشتم اینکه چاکرتم داش فرید. نهم اینکه خیلی با حالی. دهم اینکه کوچیک تو مجتبی هستم. بوس

Farid Farkhondeh kish گفت...

درود بر تو دوست نازنینم حاج مجتبی عزیزم. اول بگو ببینم کجا بودی نبودی؟! چرا سر نمی زنی؟ رفیق هم رفیقهای قدیم! ( شوخی بید)
مجتبی جان جات خالی!! عجب سفری بود و عجب مسجدی بود!!!!! معماری بیست. خیلی حال کردم. واقعاً زیبا و با شکوه بود. چیزی جالبی که من به شخصه حس کردم؛ این مسجد به طرزی ساخته شده که هرکسی وارد آن میشود، نا خود آگاه سرش را بلند میکند و به سقف خیره میشود!! چون همین اتفاق هم برای خانومم افتاد. ایشان هم گفتند اولین چیزی که نظرم را جلب کرد سقف مسجد بود! از داخل نام محمد-عمر-ابوبکر-عثمان-علی که خیلی بزرگ و با خط زیبا و رنگ طلایی نوشته شده بود. اما همونجوری که گفتم برای ما بیشتر نام "علی" برجسته تر و مشخص تر بود. من فکر میکنم علتش این است که در هیچ جای ایران و در هیچ مسجدی نام عمر و ابوبکر و عثمان؛ نه تنها نوشته نشده بلکه گفتنش برای فحش و ناسزا بکار میرود ( مثل مراسم عمرکشون و... و یا قسم سر عمر را خوردن برای چیز های بی ارزش و...). برایم عجیب بود که سنی ها با این همه بی احترامی از جانب شیعیان میتوانستند نامهای دیگر را در این مکان بنویسند! باید ببینی تا منظورم را بفهمی. البته همونطوری که میدونی سنی ها علی رو به عنوان خلیفه آخر میشناسند نه امام! و امیرالمومنین را عمر میدانند نه علی! اما دیدن نام علی، در بزرگترین مسجد دنیا که متعلق به سنی ها است، بسیار هیجان انگیز و تعجب آور و سورپرایز است. موفق باشید دوست نازنینم. آی لاو یو

ناشناس گفت...

سلام بر فرید آقای گل. چطوری عزیز؟ اقا ما رو نمیبینی خوشحال هستی یا نه؟ خوب از دست ما راحت شدیا... داری نفس راحت می کشی از دستم! شوخی میکنم. خوبی گل آقا؟ اقا یادش بخیر چقدر تو یوکی با هم کل کل میکردیم! واقعا یادش بخیر... فکر کنم شما هم مثل من حسابی شلوغ پلوغ هستی نه؟ منم دیگه وقت نمیکنم تو یوکی کامنت بذارم. راستیتش وقت ندارم. گاهی میرم فقط کامنتها رو میخونم. ولی خدا رو شکر تقریبا از امروز سرم خلوت تره... گفتم اولین کاری که بکنم بیام به اقا فرید گل یه عرض ادبی بکنم! یکی به دوستش میگه اقا من تلفن ندارم بهت زنگ بزنم تو که داری حداقل بهم زنگ بزن! حالا اقا فرید من وقت ندارم حالتو بپرسم تو که وقتت بازتره حال ما فقیر بیچاره ها رو بگیر! اقا شرمنده که وقت نمیکردم بهت سر بزنم. اقا من اصلا دوستت ندارم. خائنعلی با محمود الندگش بمیرن اگه دروغ بگم!
خواستم تو پست های دیگه برات کامنت بذارم گفتم همینجا اختصاصی مال خودمو خودته!
راستی بابت کامنتی که بالا برام گذاشته بودی خواستم یه چیزی بگم. وقتی گفتی که بالای سقف مسجد اسم حضرت علی و... بود یاد مسجد ( جامع اگه اشتباه نکنم ) یزد افتادم. همونجایی که هیتلر در زمانی که از ایران رد میشده میره اونجا و همان علامت صلیب شکسته رو از روی نگاره ای که بر سقف مسجد بوده برمیداره و بعنوان سمبل حزبش معرفی میکنه! اگه شما هم اطلاعات بیشتری داشتید ممنون میشم که بگید... راستی توی مسجد النبی ص هم اسامی 14 معصوم نوشته شده! فکر کنم مربوط به چندین قرن پیش هست...
اقا ببخشید که مزاحم شدیم! بازم بهت سر میزنم اگه قابل باشم!
اقا فدات... آی لاو یو زیاد... مواظب خودت باش. به امید دیدار. خدانگهدار