من با افتخار یک محارب ، مرتد، برانداز رژیم، مبلغ علیه نظام جمهوری اسلامی هستم!

 پاینده ایران,مرگ بر وطن فروشان تجزیه طلب

۴ مرداد ۱۳۸۸

بازی با ضرب المثلها + 7/25

برای سرگرمی یه نگاهی به ضرب المثلها مینداختم. خیلی برام جالب بود! هر کدوم از ضرب المثلها رو که میدیدم و می خوندم یه جوری به وضعیت ما ملت ایران ربط داشت. باور بفرمایید بیش از 100 ضرب المثل رو خوندم که دقیقاً حکایت روزگار ما ایرانیها و دولت جمهوری اسلامی بود. تصمیم گرفتم بعضی از اونها رو بر اساس حروف الفبا بنویسم و با یکی دو جمله به وضعیت و حال و روز خودمون با این نظام مسخرهء من درآوردی نسبت بدم. شما هم لطفاً یه نظری بدید اگر چیزی به ذهنتون میرسه.

1- آب از آب تکان نخواهد خورد( چه فرقی میکنه صفار هرندی وزیر باشه یا هرندصفاری . محسن اژه ای وزیر باشه یا اژهء محسنی. دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت یا دکتر باقر لنکران کامرانی؟! چه تاثیری توی زندگی من یا تو داره؟!!!)
2- آب از چشمه گل آلود است ( منظور آقای خامنه ای و کلاً سیستم جمهوری اسلامی است)
3- آب از سرش گذشته چه یه وجب چه صد وجب ( این در وصف خود ا.ن گفته شده!)
4- آب را گل آلود میکند تا ماهی بگیرد ( منظور اینه که توی این شرایط می خواد بگه تقصیر این چند نفر بود. هم وزیرهام بد بودند هم مردم بد هستند که من یک دفعه اینجوری شدم و تِر زدم به خودم!)
5_ - بزک نمیر بهار میاد یا همون جوجه ها رو آخر پاییز میشمارند ( اینم که معلومه دیگه؛ محمود ا.ن؛ حالا هی وزیر عوض کن تا عاقبت خودت و رهبرت و نظام اسهالی ات رو ببنیم!)
6-باید گذاشت در کوزه و آبش رو خورد ( همهء وزیرها بعلاوهء خودت و رهبر انقلاب یکی هستین لنگهء کردان بی سواد واقعاً راست میگن؛ باید بشینین و
آبش رو بخورین.)
7- به! بوی کباب آمد؛ اما دید که دارند خر داغ میکنند! ( 4 سال آقا رئیس جمهور بود، هی وزیر جا بجا کرد، هی مدیر پس و پیش کرد و... فکر کرد خبریه. نه عزیز من؛ داشتند خر داغ میکردند شما فکر کردید که عزت کبابی داره کباب میکنه!)
8- برادران جنگ کنند ابلهان باور ( اینم برای کسانی که از این دعوا های زرگری خوشحال میشن! خبری نیست داداش من. اینها همش دعوای خانوادگیه به من و تو ربطی نداره. هرکسی که توی دولت بوده و یا در دولت هست سرنگونی نظام رو نمی خواد چون در نهایت باید خودش هم جوابگو باشه. و همینطور هرکسی که از این کابینه بر کنار بشه میزارنش توی یک سفارت خونه حداقل کادار یک سفارت بشه توی یک کشور دیگه )
9- پایش روی پوست خربزه است. ( وضعیت ا.ن رو میگه همراه با نظام جمهوری اسهالی)
10- پته اش روی آب افتاده. ( هر ننه قمری میدونه ا.ن چی توی کله اش می گذره. حتی بچه های 5 یا 6 ساله حرکتهای روزانهء ا.ن رو به راحتی تفسیر و تعبیر میکنند)
11- ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی----- این ره که تو میروی به ترکستان است. ( این هم در وصف نظام جمهوری اسلامی هیچ ربطی به ا.ن ندارد)
12- تعارف شاه عبدالعظیمی ( اینم که دیگه تابلوه؛ خامنه ای به میر حسین موسوی یه تعارف شاه عبدالعظیمی زد، فکر کرد هر کسی میره دنبال کارش. اینجاش رو نخونده بود که ملت میریزند و رایشون رو طلب میکنند! البته من که رای ندادم و تحریم کردم. اما طلبکار هستم چون همهء خانواده ام رای دادند و همینطور خیلی از ملت ایران که هموطنهای من هستند و ا.ن باید رای شان را پس بدهد)
13- تف سر بالا بر میگرده به ریش صاحبش. ( جمهوری اسهالی از سال 1357 یه تف سر بالا بود الان هم ضمن اینکه خورده توی چشم صاحبش به ریشش هم خورده )
14- توبهء گرگ مرگ است. ( اگر خامنه ای گفت: امت شهید پرور؛ امروز من فهمیدم که اشتباه کردم و رای شما را پس میدهم. اونوقت.....!)
15- تنها کسی که نمیداند، خاجه حافظ شیرازی است. ( بی آبرویی و بی همه چیزی آخوندها و نظام جمهوری اسلامی در دنیا)
16- ته چیزی را بالا آوردن. یا کفگیر به ته دیگ خورده. ( پول نفت یا مفت رو هی بده به لبنان و فلسطین و عراق و افغانستان و برای دختر های ترشیده شون جهیزیه بخر. ته نفت هم همین روزا بالا میاد مطمئن باش!)
17- دنیا وفا نداره. ( هیچکسی نیومده که همیشه بمونه. شما که از خمینی خر جون تر نیستین که!؟ هستین؟!)
18- دو پادشاه در اقلیمی نگنجند. ( رفسنجانی و خامنه ای. حالا اینم معلوم نیست شاید در این وضعیت هنوز گزینهء (8) صدق کنه!)
19- دود از کله بلند شدن. ( من که الان با این وضعیت و خبر هایی که روزانه می خونم توی این آیتم هستم. شما رونمیدونم!)
20- دود از کُنده بلند میشه. ( ای خاک بر سر کُنده های ما کنند. اینا کُنده نیستند یه چیز دیگه اند ( کو...). جوانها دارند یکی یکی شهید میشند و از بین میرند پیرمردهای خرفت ما فقط بلدند جو رو "آروم" کنند و یا حرف مفت بزنند! واقعاً کُنده هم کنده های قدیم.)
21-زاغ سیاه کسی را چوب زدن. ( 30 ساله که به این یکی خو گرفتیم و عادت کردیم و جزئی از زندگیمون شده. از بس که این دولت توی خصوصی ترین امور زندگیمون دخالت کرد و زاغ سیاهمون رو چوب زد. امیدوارم چوب به زاغ سیاهت فرو بره خامنه ای)
22- زبان خر را خلج میداند. ( یه نفر هست به اسم حاج حسن خلج که مداح اهل بیت هست و برای خامنه ای مداحی میکنه. منظور این خلج هست. )
البته یه طایفه ای بودند به نام خلج که ترک بودند و از اقوام اوغوز که الان در اویغورستان چین دارند به دست دولت چین کشته میشوند این لینکش هست خودتون اگر دوست داشتید بخونید:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D9%84%D8%AC

23- زبان خوش مار را از سوراخ بیرون می آورد. ( جنبش سبز)
24- زبان در دهان کسی گذاشتن. ( اعترافات دروغین جمهوری اسلامی و صدا سیما. اما با خشونت. نمی دونم برای این آیتم ضرب المثل بهتری هست؟)
25- زبان را به هر طرف بچرخانی می چرخد. ( ا.ن)
26- شب نشاشیدی، دراز است ( ا.ن)
27- عروس نمی تونست برقصه میگفت: زمینش کجه. ( جمهوری اسلامی و سقوط هواپیماهای روسی و اینکه میگن آمریکا جمهوری اسلامی رو تحریم کرده و از طرف دیگه میگن: ماهواره میفرستیم هوا. موشک شهاب تیام درست میکنیم. هواپیما رادار گریز درست میکنیم . فن آوری نانو تکنولوژی داریم. فن آوری هسته ای داریم و گوساله رو به خر پیوند میزنیم و..... آدم هاج و واج میمونه)
28- عروس ما هیچ عیبی ندارد. فقط کور است؛ کچل است؛ کر است لال است و یک پایش میلنگد. ( اینم که جمهوری اسلامی ایران با همهء محتویاتش)
29- علی مانده و حوضش. ( سر انجام سید علی خامنه ای. اما فکر کنم در آخر فقط علی بماند و حتی حوضش هم تنهاش بزاره)
30- عیس به دین خود و موسی هم به دین خود. ( چی ی ی ی ی؟؟؟!!!!! غلط کرده هر کسی که اینجوری فکر کنه توی جمهوری اسلامی. همه باید به دین علی باشند. شیعه اثنی عشری. والسلام)

هیچ نظری موجود نیست: