من با افتخار یک محارب ، مرتد، برانداز رژیم، مبلغ علیه نظام جمهوری اسلامی هستم!

 پاینده ایران,مرگ بر وطن فروشان تجزیه طلب

۱۵ تیر ۱۳۸۸

متن صحبتهای دکتر محسن سازگارا قسمت 6

سلام امروز یکشنبه 14 تیر ماه 1388 و 5 جولای سال 2009 میلادی که ساعت 9 شب که البته در تهران و سایر نقاط ایران دوشنبه صبح است . تولد حضرت علی و روز پدر را پیشاپیش خدمت همه تبریک عرض می کنم . این 3 روز آینده دوشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه ایام اعتکافه که فرصت خوبی هم هست که هر کسی حالا اهل و دعا و نماز و اینها هست بپردازه به اینها و ضمنا به سر کار هم نره بخصوص اینکه مسله گرد و غبار و طوفان شنی هم که اومده و پاره ای از نقاط ایران را فرا گرفته بهانه اضافه ای است که اگر کسی هم بدلیل غیر از اعتکاف هم می خواهد سر کار نره می تونه آب وهوا را بهانه کند و مهم اینست که سر کار حاضر نشه .
اما چند تا نکته را باید پشت سر هم عرض کنم ؛ نکاتی که مطرح شده و جمع بندی کردیم و خدمت شما ارایه می کنیم:

نکته اول اینکه یکی از شگردهای کودتاها برای برخورد با جنبش های مقاومت در مقابلشون ایجاد خط موازیه ، خط موازی جنبش از چپ و از راست تند رو تر و کندرو تر. یعنی خطوطی که بخصوص جنبش ما الان چون ارتباطاتش ضعیفه و بیشتر متکی است به اینترنت ، وبلاگ ، ایمیل ، تویتر،فیس بوک و امثالهم ارتباطاتش خیلی برای کودتا چیا آسونه که آنها هم وبلاگهایی رو خلق بکنن ، آدمهایی رو خلق بکنن و یک گروهشون از چپتر ، تندتر و تندروتر شعار بدن عملیات آتیشی تر و ظاهرا انقلابیتر بنابراین یک بخش از نیروهای جنبش اختلاف بخواد توشون ایجاد بشه از چپ ریزش بکنن ویک عده هم راستر شعار بدن که ای آقا این چه کاریه حالا مردم کشته می شن کوتاه باید اومد وچهارچوب فعلی را باید گردن گذاشت امثالهم و در نتیجه افرادی از راست ریزش بکنن .
چاره ما بدون اینکه بخواهیم کسی رو متهم بکنیم یا مارکی بزنیم که خود اون باعث اختلاف بشه تنها و تنها یک چیزه و اون این است که روی خواسته محوری جنبش تکیه بکینیم و آن این است که رای مردم باید بهشون برگرده ، آقای مهندس موسوی ریس جمهور منتخب ملت ایرانه و باید روی صندلی ریاست جمهوری بنشینه و کودتا چیان هم باید بیان پاین عزل بشن و محاکمه بشن.
این خواسته هر کس هر عقیده ای داره هر مرامی ، هر باوری که داره از این خواسته نه تندتر باید بره نه کندتر و حواسشم باشه هرنوع شعار دیگه ای داده بشه می تونه باعث اختلاف و تفرقه و ریزش نیرو بشه.
من بنظرم نکته ای را هم که آقای محسن مخملباف مطرح کرده که ما یک زنجیر سبز دموکراسی بزرگ هستیم هر آدمی یک حلقه است از این زنجیر . همه روی مدل ملی کنگره افریقا همه رهبران خودشون اعضای ساده اند و اعضای ساده هر کدوم یک رهبرند در این جنبش ، این مدل من مدل گویایی است که در نتیجه هیچکس نخواد ادعا کنه که من دارم یک کاری می کنم ، من رهبرم یا من خط میدم یا اون کارو می کنم ، هر کس به سهم خودش هر کاری به عقلش میرسه داره میکنه و یک حلقه میشه به این زنجیر بزرگ دموکراسی از تمام ایرانیها در سراسر دنیا و لذا احتیاجی به این نیست که کشمکشی ایجاد بشه و به این ترتیب دستگیری هر کسی یا هر فعالی هم صدمه ای نمیزنه برای اینکه یک سر و یک جای خاصی ما نداریم . همه کس داره در راستای اون یک هدف واحد و متمرکز تلاش می کنه .
نکته دوم که می خواستم عرض کنم سوالی بود که کرده بودند که آیا دوربین، ما رو دارن اذیت می کنند ببینن و سرکوبمون می کنند، کتکمون می زنند، چیکار بکنیم . من مطمئنم که دوستان همه برای عکس برداری و فیلم برداری چه بوسیله دوربین چه بوسیله گوشیهای موبایل یک راهی پیدا باید بکنند چون فقط احتیاج به اون نیست که دهانه دوربین فقط بیرون باشه هر طوری شماجا سازیش کنی یک محدود سوراخ کوچیکیه که فقط باید بیرون رو ببینه و عکس یا فیلم بگیره ولی این رو بدونید که تهیه عکس و فیلم از جنبش آزادیخواهی مردم ایران یک تفنن نیست بلکه یک واجبه . یکی از محورهای مهم مبارزه ای که شما دارید بنابراین حتما در آکسیونی در هر کاری که می کنید ، از یک شعار نویسی ساده روی دیوار تا یک تظاهرات برق آسا تا یک تجمع تا هر کاری که انجام می شه گرفتن فیلم و عکس را ، مستقر کردن چند نفر در نقاطی که در معرض دید نباشند و بتونند درست فیلم تهیه کنند یک باید و یک بخش جدی از مبارزه ماست.
سوال دیگر اینست که در مناطقی گفته اند که الله اکبر ضعیفه ، از اهواز یکی نوشته بود محله ما ، ما چی کار کنیم . چاره اش اینست که اگر می تونید با روشنگری اهل محل رو اضافه کنید اگر نمیشه سعی کنید با آقا و زن دوست وآشنا و فامیل از جاهای دیگه اونجا رو تقویت کنید اگر هم هیچ کدوم اینها هم نیست شما می تونید برید اونجایی که تقویت بکنید . بهر حال آکسیون مشترک و عمومی که همه با هم درش شرکت بکنند و تمرین همبستگی و یکپارچگی بکنند الله اکبر 10 شب از همه بهتره ،چیزای دیگه هم مثل تجمعات سراسری و اینا هست ولی این رو به هیچ وجه نباید از دست داد و باید دائم تقویتش کرد .
سئوال دیگر این بوده که این روزا خیلی هم مطرحه که اگه ما اتو، پلوپز برقی ،ماشین لباسشویی در یک ساعت همزمان بزنیم به برق شبکه برق را می تونیم اختلال ایجاد کنیم یا بخوابونیم آیا این کار را می شه کرد یا نمیشه کرد؟ من سعی کردم با متخصصین امر هم در میون بگذارم . بله اگر مثلا در سطح کشور که 12 -13 میلیون خانه و خانوار هست چند میلیون فقط ، 1میلیون 2 میلیون با همدیگه یا در سطح یک شهر مثلا 500 هزار خونه در یک شهر بزرگ با همدیگه اگر 1 کیلو وات 2 کیلو وات مصرف رو ببرند بالا ، اتو به برق بزنند ، ماشین لباسشویی روشن کنند یا پلوپز برقی یا خیلی چیزای دیگه که پر مصرف هست این حداقل اینست که ورود یک مصرف زیاد به شبکه ، شبکه را آناستیبلش می کنه ، شبکه را دچار لرزانندگی و غیر تثبیت بودن می کنه و امکان اینکه کلابس بکنه شبکه هم زیاده . بهرصورت دردسر بزرگی را برای کودتا چیا خلق می کنه . من فکر می کنم ساعتهایی که پیشنهاد میشه مثلا 9:30 شب بکنیم 10:30 شب اونا توافق عمومی می خواد شاید سخت باشه ولی آکسیونی که همه می تونن همه درش مشترک باشن اینه که هر وقت آقای احمدی نژاد ، آقای خامنه ای و یا اعتراف شو قراربود از تلویزیون پخش بشه غیر از اینکه حالا کل تلویزیون تحریم شده باید همه بهوش باشند تو اون زمانی که اعلام شده قراره این آقایون صحبت کنند یا اون شو پخش بشه همه اتوهاشو بزنن ، لباساشون آماده باشه که اتو بکنن یا اینکه رختایی که باید بریزن تو ماشین آماده باشه بزنن که ماشین لباسشویی کاربکنه رخت شستن کار خوبیه وقتی آقای احمدی نژاد میخواد صحبت بکنه رخت چرکاشو بذاره تمیزش کنه و یا عرض شود که پلوپز یا امثالهم . بنابراین این هم نکته ای است که می تواند شبکه را آن استیبل کنه . حداقل اقل اقلش این است که دردسر بزرگی برای حکومته . از آکسیونهای فرسایشه خوب. مقاومت مدنی منفی خوبه که حداقل وقتی قرار باشه آقای خامنه ای یا آقای احمدی نژاد یا اعتراف شو پخش بکنن ناچارا کلی تدارک بکنن تا این برنامه اجرا بشه .
نکته ویژه ای که آخر صحبتم هست اینه که تدارک وسیعی داره می شه که روز پنجشنبه 18 تیر ماه بعد از این سه روزی که میگذره یک باصطلاح در تهران تا الان و 210 شهر کشور تدارکاتی داره میشه که تجمع باشه در محلاتی که بعدا اعلام میشه برای اینکه کودتاچیا هم نتونند استفاده بکنند . چگونه ما در این تظاهرات شرکت کنیم ، چه تدابیری بکنیم که غیر خشونت بار باشه بحث فردامونه و روز بعد .
تا پیروزی و فردایی دیگه خدا حافظ شما . پیروز باشید .

لینک صحبتهای قبلی:
http://antieslaam.blogspot.com/2009/07/blog-post_9924.html
http://antieslaam.blogspot.com/2009/07/blog-post_1638.html
http://antieslaam.blogspot.com/2009/07/511-1388-2009.html

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز،با توجه به رفتار عجیب دکتر سازگارا در روز های اخیر و توجه دادن مردم تنها به پس گرفتن دولت، فکر نمی کنم پیروی از کلیه نظراتشون درست باشه ... مردم الان هدفی فراتر از دولت دارند .... هرچند که راه حل های ارایه شده از طرف ایشون بسیار مناسب هستند...

Farid Farkhondeh kish گفت...

از نظر شما بسیار سپاسگزارم
حقیقتش را بخواهید خود من نه دل خوشی از آقای سازگارا دارم و نه از آقای علی رضا نوری زاده و برای این دلخوری از حضرات مذکور به اندازهء کافی هم دلیل دارم..
اما در شرایط کنونی و با توجه به نکته هایی که برای بهتر شدن مبارزات ذکر میکند ( البته اگر شما با نفس اینجور مبارزات موافق باشید!)باآقای سازگارا موافق هستم. چون هم منابع اطلاعاتی شان را میشناسم؛ و هم حرفهایشان با عقل و منطق بسیار جور است.
با یک نگاه به نکته هایی که ایشان اشاره میکنند در می یابیم که؛ تیم قوی و مجربی او را همراهی میکنند. در کل من یکی تا فعلاً توی حرفهایش اشتباهی ندیدم. همهء حرفهاش منطقی بنظر می آید و بازی را خوب شروع کرده است!
حالا اینکه چه داستانی در پس پرده است؛ سوءالی است که جوابش را گذشت زمان خواهد داد.
موفق و پیروز باشید دوست من